Monday, June 2, 2014

Fursecuri cu ciocolata

Prima mea impresie a acestor fursecuri nu a fost una foarte pozitiva. Adica, nu ma intelegeti gresit ... Imi plac fursecurile cu ciocolata. Si biscuitii Oreo sunt in topul biscuitilor mei preferati. Ideea de a le combina , pur și simplu mi-a displacut. Cand am vazut prima data aceasta combinatie nu prea m-am gandit sa o gust. M-am gandit ca este un pic prea dulce pentru gustul meu. Am fost putin curioasa si le-am gustat. Am cedat presiunii din grup și pot sa spun ca sunt bucuroasa ca am facut-o.




 Chiar nu stiu cum sa vi le descriu. Sunt intradevar foarte dulci, dar delicioase.

Lipicioase si aromate !


Ingrediente

24 de biscuiti Oreo

1 pachet de unt

1 cana de zahar brun

1 cana de zahar tos

2 oua mari

esenta de vanilie

3 1/2 cani faina

1 lingurita sare

1 lingurita bicarbonat de sodiu

100 g ciocolata neagra rasa.



Incalziti cuptorul la 180 de grade Celsius. Untul si zaharul se amesteca cu un mixer pana sunt bine combinate. Separat de bat ouale cu vanilia. Intr-un castron separat, se amesteca faina, sarea si bicarbonatul de sodiu.

Adaugati incet la ingredientele umede, fulgii de ciocolata pana se combina. Amestecati acum toate ingredientele. Rezulta un aluat ferm. Folosind o lingura, se ia o lingura de aluat si se pune pe partea de sus a unui biscuite Oreo. Se ia o alta lingura de aluat si se pune in partea de jos a biscuitelui. Sigileaza marginile impreuna apasand pana cand biscuitele este complet inchis cu aluat. Se aseaza pe o tava cu hartie de copt si se repeta operatiunea cu toti biscuitii.

Se coace aproximativ 10 -14 minute sau pana cand se rumenesc. Se lasa sa se raceasca timp de 5 minute inainte de a le lua de pe tava, altfel se zdrobesc. Poti intampina anumite probleme cu imprastierea aluatului in timpul coacerii. In cazul in care aluatul devine o problema, pune-l in frigider pentru o ora inainte de coacere. Asata ar trebui sa rezolve problema . Din acest aluat faceti aproximativ 2 duzini de fursecuri.



Sunt excelente servite la o cafea !

Daca doriti reteta de fursecuri simple atunci trebuie sa cititi mai de parte . O reteta pe care o facea mama, in copilarie si mi-a ramas in minte. Pentru a le prepara avem nevoie de 2 oua, 2 cescute de zahar, 2 cescute de ulei si 4 cescute de faina. Ouale intregi se bt bine pana devin spumoase. Se adauga apoi zaharul iar uleiul se adauga treptat. faina se adauga la final , in ploaie , amestecand treptat. Aluatul rezultat este mai moale. daca credeti ca nu va descurcati cu modelarea lui atunci mai adaugati o lingura de faina  sau chiar dublati cantitatea. Se lasa putin la rece . Intre timp se incalzeste cuptorul si se pune hartie pe tava de copt. Aluatul se modeleaza cu ajutorul lingurii , alegand forme diverse. Se da la cuptor aproximativ 15 minute la 170 grade celsius.

Fursecurile cu gem fac senzatie servite la o cafea. Desi pare o reteta complicata, nu este. Pentru o portie de fursecuri cu gem avem nevoie de o jumatate de kilogram de faina, 300 g unt , un plic de praf de copt, 2 oua, 1 pahar mare de zahar, zahar pudra, sare, gem. Puteti folosi orice gemdoriti dar cele mai potrivite sunt de caise sau prune. Untul se aduce la temperatura camerei si se bate pana devine spuma impreuna cu zaharul. ouale se separa iar galbenusurile se adauga peste amestecul de unt. Se adauga si celelalte ingrediente , se amestea bine apoi aluatul se tine la rece o ora. Se pregateste cuptorul si tava, se formeaza bile din aluat iar in mijlocul lor se pune gemul. Se dau la cuptor 15 minute apoi se pudreaza cu zahar pudra.