Wednesday, May 28, 2014

Reteta de pasta de mici

Dezamagita fiind de calitatea incerta a pastei de mici din magazine, am decis sa sa prepar eu singura pasta de mici.  Adica ne-am saturat de starea de greata pe care o avem consumand anumite caserole de pasta de mici sau gustul de grasime si seu de oaie sau sa avem burta balonata de la atata bicarbonat. Mai rau de multe ori am gasit oase macinate si oase ramase nemacinate, destul de marisoare.

Am folosit 3 kg de carne de vitel, 2 kg de carne de miel si 1 kg carne de porc grasa. Mai aveti nevoie de sare, piper, usturoi, bicarbonat, boia , cimbru. Se pot folosi mai multe tipuri de carne sau doar doua, totul dupa alegerea voastra. Puteti incerca si carne de oaie sau de vita. Asteptam niste prieteni in vizita si astfel a fost o ocazie nemaipomenita sa incerc o reteta proprie de pasta de mici.

Carnea se taie in bucati mici se toaca marunt prin masina de carne. De cele mai multe ori este necesara o a doua tocare a carnii , care devine astfel foarte fina. Daca carnea nu este suficient de fina este necesara chiar si o a treia tocare a carnii. Se amesteca apoi bine cu sare si piper. La aceasta cantitate de carne am folosit doua capatini mari de usturoi. Usturoiul se curata , se zdrobeste si se amesteca bine pana ce rezulta o pasta. Separat se fierb niste oase de vitel  din care rezulta supa de oase.

Pasta de usturoi se amesteca cu carnea si se adauga boia si cimbru. Eu am pus foarte putina deoarece carnea de vitel era foarte rosie. Pasta de usuroi se poate de asemenea, amesteca cu apa si pusa putin la fiert . Se intregreaza astfel mult mai bine in carne.

Se adauga bicarbonat in functie de preferinte. Eu am pus doar 10 g si nu s-a simtit deloc gustul, doar micii au fost mai pufosi. La final se adauga supa de oase, in functie de cat absoarbe carnea pentru a rezulta o pasta care se modeleaza. Se amesteca foarte bine. Preferential se foate adauga cimbru sau ienihabar. Se incinge niste ulei intr-o tigaie, se modeleaza un mititel si se prajeste. Se face astfel un mic test pentru a vedea ce ingrediente mai trebuie ajustate. In caz ca este prea sec, se mai adauga putina apa calda si se amesteca bine.

Dupa preparare se acopera cu o folie de plastic si se lasa la frigider cel putin trei ore. Mici se modeleaza frumos , in forma ovala si cat mai asemanatoare. Pentru un rezultat mai exact va puteti unge mainile cu putin ulei sau apa calda. Dupa cele trei ore am facut focul , am incins gratarul, l-am uns cu putina grasime si i-am asezat frumos, unul langa altul. Se prajesc la foc mic aproximativ 20 de minute , pe fiecare parte. Se servesc cu mustar si neaparat , cu un pahar de bere si multa veselie. Parca si niste cartofi taranesti merg la fel de bine langa mititei!

Au rezultat niste mici deliciosi cu un gust de 10 ori mai buni ca si cei cumparati. La fel de incantati au fost si prietenii nostri. Nu a mai ramas nimic pe farfurie. Pacat ca nu am facut poze ca sa o pot si dovedi. Ramane pe data viitoare !

De asemenea, poate fi facuta in cantitati mai mari si pastrata mai multa vreme in congelator. Umeaza sa incerc reteta de ciuperci champignon umplute cu branza feta si pasta de mici. Deci , o alta intrebuintare importanta a pastei de mici.